Začala 3. světová válka, jen nám to neřekli?

18. května 2015 v 10:32 |  Politika

Udělat svět lepším, to bylo, je a bude záměrem všech filozofických, náboženských a ideologických uspořádání. Ale vždycky to nějak nevyšlo, každou počáteční čistotu úmyslů zahubilo lidské sobectví a nenasytnost. Jako se už od potopy v dějinách lidstva opakovaly přírodní a válečné katastrofy, tak tento čas se opět přiblížil, soupeření pravice a levice se ukázalo být marným bojem, který nedokázal pojmout život člověka v celé jeho plnosti. A ty kdo trváš na nutném vítězství a vládě jen levice či jen pravice, zkus si to na sobě, tu nepotřebnou ruku si usekni, a pochopíš, jak jedna bez druhé je neschopná.


Demokratická politika, založená na konkurenci kontrastních názorů znamená spory mezi skupinami občanů, smyslem voleb je rozdělit společnost na menšinu a většinu, všechno v demokratické politice musí být buď levicové, nebo pravicové, a protože nic nemůže být levicové a pravicové zároveň. Levice považuje za spravedlivou větší rovnost ve společnosti, přesněji stejnost, pravice větší nerovnost, přesněji rozdílnost.


S tímto základním sporem pak v různých dobách souvisely a souvisejí i jiné politické rozpory. S jejich pomocí byl ale vždy popisován spor mezi politickými postoji, hodnotami, idejemi, ideologiemi a programy, mezi politickými stranami, hnutími a skupinami voličů, který je přirozeně přítomen v každé demokratické společnosti.


A jenom sobectví člověku brání pochopit, že nezbytnou skutečností v pravdě je stejnost i rozdílnost, a vítězství jedné strany znamená omezování svobody a nesmiřitelnou porážku a nekonečný boj strany druhé.


Jako pravá a levá ruka není stejně šikovná a stejně silná, tak nemáme a nikdy nemůžeme mít všichni stejné schopnosti, člověk člověku rovný není a být nemůže, každý z nás je originál. Sjednotit však lidi různých názorů a tím zabránit zločinnému fašizování světa je možné a nutné na základu ústavou daných společných morálních hodnot, těch základních, společných lidem všem, podle kterých je nutné změnit zákony, platné pro všechny stejně. Kdo manipuluje a lže, je podvodník, kdo se obohacuje na druhých a krade je zloděj, kdo zabíjí, je vrah, a kdo války rozpoutává, financuje a řídí, je sériový vrah. A na základu fakty podložených informací musí být přesně, srozumitelně a jasně prokazatelné, že lhář, zloděj a vrah nepatří do vlády, ani do veřejně sdělovacích prostředků ale za mříže.


A v prostředí spravedlivých zákonů, které zaručí přísné tresty za manipulace za účelem podvodů, loupeží, omezování svobody, za vraždy a násilí, a je úplně vedlejší, jestli ze zvrácených osobních důvodů, z politického nadřazeně fašistického anebo třídního boje, z rasové či náboženské nesnášenlivosti, ať si každý ze svého užívá, co si zaslouží.


"Odkud vyšla ochota k pomoci, tam ať se pomoc také uskuteční. Každý ať dá podle toho, co má; vždyť je-li zde tato ochota, pak je dar před Bohem cenný podle toho, co kdo má, ne podle toho, co nemá. Nejde o to, aby se jiným ulehčilo a vy byli přetíženi, nýbrž abyste na tom byli stejně: váš přebytek pomůže nyní jejich nedostatku, aby zase jindy jejich přebytek přišel k dobru vám ve vašem nedostatku; tak nastane vyrovnání, jak je psáno: 'Kdo měl mnoho, tomu nic nepřebylo, a kdo málo, neměl nedostatek."


"Politování hoden není každý, kdo hladoví nebo něco takového trpí, nýbrž ten, kdo žije rozumně nebo se vyznačuje nějakou dobrostí nebo její částí a přitom má údělem nějaký neblahý stav, proto by bylo s podivem, kdyby takový člověk v ústavě a obci jen prostředně uspořádané byl docela bez pomoci, takže upadl do svrchované nouze. Proto může dát zákonodárce bez obav asi takový zákon: Nikdo se nám v obci nestávej žebrákem, a jestliže se někdo bude pokoušet dělat něco takového, sbíraje si nekonečnými prosbami na živobytí, vyžeňte ho, aby byla země úplně čistá od takového tvora. Neboť špatného je vždy třeba trestat, aby se polepšil, avšak nešťastného ne, z toho totiž není prospěchu. Zákony jsou jedině tehdy správné, když dělají ty, kteří je užívají, šťastné. Poskytují totiž všechna dobra."






 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Leo Leo | E-mail | 18. května 2015 v 10:59 | Reagovat

Řekl bych, že v soupeření pravice s levicí to není. Hodnoty nejsou ani pravicové ani levicové. Takové jsou jenom cesty k těm hodnotám. A tak si myslím, že se buď klaníme falešným hodnotám považujíc je za ikony nebo někdo (něco) manipuluje s cestami k nim. Možná obojí. Ale ta obava je oprávněná.

2 nlydia nlydia | 18. května 2015 v 20:57 | Reagovat

Já myslím, že je. Soupeření je zdravé v podnikání, ve sportu, v umění, ale do politiky nepatří. V politice je nutná spolupráce. „Každé království vnitřně rozdělené pustne a žádná obec ani dům vnitřně rozdělený nemůže obstát.“ Nejen že volby dělí společnost, lidé všichni proti všem se nesnášejí a hádají, ale krátce po roce 89 jsem četla komentář nějakého psychologa o tom, že pro různost názorů na levici a pravici dochází i k rozvodům. Kde je nejednota a hněv, tam nemůže být mír.

3 nlydia nlydia | 18. května 2015 v 21:34 | Reagovat

Ostatně i klanění se falešným hodnotám a manipulace s cestami k nim, je dílem soupeření za účelem vítězství.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama